Gènesi

60 x 51 x 52

Ginebre (Juniperus Oxycedrum)

Venuda


Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Vaig trigar 2 dies a desenterrar del cor del torrent de cala sahona aquesta fantàstica arrel de ginebró. Té uns 250 anys i portava morta 50 o més,  fins que la vaig trovar. Com encara no tenia taller ni una taula per treballar, vaig fer-la gairebé tota a la platja, damunt la sorra, davant del mar. Tenia poques eines (6 gúbies noves i un ganivet) i una maça de ginebre feta per mi. Sense formació estricte en escultura, vaig començar..

Les arrels per mi són molt inspiradores. M’ajuden, em guien durant aquest aprenentatge per aconseguir tècnica d’escultor. Són les meves mestres. Si escolto, les seves lliçons no s’obliden, i desitjo rebre moltes més.

Després de 4 mesos de feina va sortir aquesta primera peça. (Jo treballo sense cap pla, sense idea de qué serà finalment allò que estic fent). En acavar, la vaig mirar i em vaig preguntar d’on venia, com havia arrivat a ser així. Abans que jo nasquès ja havia mort al torrent aquest ésser viu del qui treballo l’esquelet.. m’esperava per treure’l d’allà? ja era així per dins? el vaig fer jo? venia del subconscient?  de les emocions?  Segueixo sense saber-ho, així que ja no m’ho pregunto. La catarsis o mètode catàrtic, potser.                       El que si que sabia era que havia descobert alguna cosa important, i que volia saber-hi més. Al ser la primera, molt original la vaig anomenar Gènesi. Era el principi de tot..


Gràcies Mercè per comprar-la..

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Gènesi

  1. paragrafies ha dit:

    gran entrada per una gran peça….
    segur que tots celebrem poder veure una mica amb més detall el neixement de les teves obres.
    molta sort en aquesta etapa que segur et porta el que busques.

Deixa un comentari

